بازی فکری گمانه (DIXIT )

بازی فکری گمانه

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نام محصول: بازی فکری گمانه (DIXIT )
  • برند: چوبین
  • تقویت مهارت: - پرورش ذهن هاي خلاق - تقويت حافظه - قدرت تفکر - تقویت توانایی تصمیم گیری
  • محتویات بسته: - يک صفحه بازی داخل جعبه (مسیر امتیاز دهی) - 72 کارت نقاشی - 36 برگه رای در 6رنگ که از شماره 1تا 6 عدد گذاری... - 6 عدد مهره‌ی چوبی
فروشنده فروشنده: آرمان تحریر
آماده ارسال ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

یک بازی هیجان انگیز و گروهی است که می توان با دوستان و خانواده آن را بازی کرد. برگرفته از بازي خارجي Dixit، يك بازي گروهي تا ٦ نفر است. به منظور پرورش ذهن هاي خلاق و تقويت حافظه مناسب مي باشد. روش کامل بازی در بخش توضیحات ذکر شده است.

محصولات مرتبط

یک بازی هیجان انگیز و گروهی است که می توان با دوستان و خانواده آن را بازی کرد. برگرفته از بازي خارجي Dixit، يك بازي گروهي تا ٦ نفر است.

هر نفر یک مهره را انتخاب نموده و آن را روی شماره صفر در مسیر امتیاز دهی قرار می‌دهد. 84 کارت را بر زده و به هر نفر 6 کارت داده و سپس برگ‌های رأی را بین افراد تقسیم کنید.

  • در بازی چهار نفره به هر نفر چهار برگ رأی بدهید (از 1 تا 4).
  • در بازی پنج نفره به هر نفر پنج برگ رأی بدهید (از 1 تا 5).
  • در بازی شش نفره به هر نفر شش برگ رأی بدهید (از 1 تا 6).
  • نکته اول: مهره و برگه‌های رأی هر بازیکن باید هم‌رنگ باشد.
  • نکته دوم: کارت‌های در دستتان را به دیگر بازیکنان نشان ندهید.

محتویات بازی:

  • يک صفحه بازی داخل جعبه (مسیر امتیاز دهی)
  • 72 کارت نقاشی
  • 36 برگه رای در 6رنگ که از شماره 1تا 6 عدد گذاری شده است
  • 6 عدد مهره‌ی چوبی

چرخش بازی:

1- راوی

بازیکنی که راوی است به 6 تصویری که در دستش است نگاه می‌کند با تکیه بر یکی از تصاویر کلمه یا عبارتی را با صدای بلند بیان می‌کند (البته بدون آن که تصویر مورد نظر را به دیگران نشان بدهد).
عبارت بیان شده می‌تواند به اشکال مختلف ارائه گردد. می‌تواند یک مجموعه از کلمات باشد، می‌تواند یک صدا یا یک اوا باشد و حتی می‌تواند ابداعی یا الهام بخش از یک اثر هنری باشد(یک بیت شعر، قطعه‌ای موسیقی، عنوان یک فیلم، ضرب‌المثل…)
اولین بار چه کسی راوی است؟ اولین کسی که به سرعت جمله‌ای را ساخته وبیان کرد نوبت اول راوی بودن با اوست.

2- انتخاب یک کارت برای راوی

سایر افراد در بازی از بین 6 تصویری که در دست دارند، تصویری که بیشترین تطابق با عبارت بیان شده‌ی روای دارد انتخاب می‌کنند. سپس هرکدام کارت انتخابی خود را بدون آنکه سایرین ببینند به راوی می‌دهند. راوی کارت خود را با سایر کارت‌هایی که از دیگران گرفته بر می‌زند و سپس به صورت کاملاً تصادفی بر روی میز می‌چیند. کارتی که در سمت چپ قرارگرفته شماره 1، بعدی شماره 2، و به همین منوال تا آخرین کارت…

3- یافتن کارتی که مربوط به راوی است و رای گیری

در این مرحله هدف بازیکنان یافتن تصویر انتخابی راوی از بین تصاویر پیش رویشان است. هر بازیکن به طور مخفیانه تصویر راوی را توسط برگه‌های رأی انتخاب می‌کند. بازیکنان می‌توانند برگه‌های رأی خود را به صورت پشت‌ و رو مقابل راوی بگذارند. طبیعتاً راوی در این مرحله رأی نمی‌دهد.
بعد از اتمام رأی گیری راوی رأی‌ها را بر می‌گرداند و رأی هر فرد را در مقابل تصویر انتخابی وی قرار می‌دهد.
نکته: حق ندارید که تصویر کارت خودتان را انتخاب کنید.

4- امتیازدهی

الف. در صورتی که تمامی افراد تصویر مربوط به راوی را درست حدس زده بودند و یا اینکه همگی اشتباه انتخاب کرده بودند به راوی هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد و به سایرین هرکدام 2 امتیاز اختصاص داده می‌شود.
ب. در هر صورتی که حالت الف اتفاق نیفتاد(مثلاً یک نفر تصویر درست را برگزید)، راوی 3 امتیاز و تمام کسانی که تصویر درست را برگزیده‌اند 2 امتیاز می‌گیرند.
پ. هر بازیکنی به غیر از راوی به ازای هر تعداد رای که به کارتشان داده شده بود 1 امتیاز می‌گیرند.
حال هر بازیکن به ازای امتیازاتی که کسب کرده می‌تواند مهره خود را بر روی مسیر امتیازی حرکت دهد.

5- پایان نوبت اول

کارت‌های روی زمین به کنار گذاشته می‌شود و به هر بازیکن یک کارت از مجموعه کارت‌های بازی نشده به صورت قرعه داده می‌شود تا تعداد کارت‌های در دست هر نفر مجدداً 6 عدد شود. در نوبت بعدی بازیکنی که در سمت چپ راوی اول قرار گرفته راوی دور دوم می‌باشد(و به همین ترتیب نوبت‌های بعدی درجهت گردش عقربه‌های ساعت واگذار می‌شود).

6- پایان بازی

بازی زمانی که آخرین کارت کشیده می‌شود و تعداد کارت‌های بازی نشده به صفر برسد به پایان می‌رسد. بازیکنی که در مسیر امتیازی مهره او پیشتاز است برنده بازی است.

تقویت مهارت:

  • پرورش ذهن هاي خلاق
  • تقويت حافظه 
  •  قدرت تفکر
  • تقویت توانایی تصمیم گیری



نام محصول
بازی فکری گمانه (DIXIT )
برند
چوبین
تقویت مهارت
- پرورش ذهن هاي خلاق
- تقويت حافظه
- قدرت تفکر
- تقویت توانایی تصمیم گیری
محتویات بسته
- يک صفحه بازی داخل جعبه (مسیر امتیاز دهی)
- 72 کارت نقاشی
- 36 برگه رای در 6رنگ که از شماره 1تا 6 عدد گذاری شده است
- 6 عدد مهره‌ی چوبی
سایر توضیحات
- تقویت مهارت دست ورزی
- مناسب جهت هدیه دادن
- دارای بسته بندی است
رده سنی
8 سال به بالا
تعداد نفرات بازی
3 تا 6 نفر
کشور سازنده
ایران

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...